Víťazom hackathonu DigiEduHack sa stala offline vzdelávacia pomôcka

19.11.2025 Bratislava

Bratislava 18. novembra (TASR) - Víťazom prvého ročníka hackathonu DigiEduHack, ktorého zadaním bolo „Ako naučiť každého pracovať s AI“, sa stal tím s offline vzdelávacou pomôckou Mysli a promptuj. Ide o didaktickú sadu kariet spojenú s metodikou pre učiteľov. Jej cieľom je naučiť učiteľov a žiakov základné princípy tvorby promptov, prácu s textom, porozumenie informáciám, overovanie faktov a kritické hodnotenie AI výstupov. TASR o tom informovali z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR.

Karty poskytujú rovnaký štart školám s rôznou úrovňou technického vybavenia a zároveň slúžia ako brána k zodpovednému používaniu umelej inteligencie (AI) vo všetkých predmetoch. „Všetky výstupy AI vychádzajú zo zadania, teda promtov, ktoré zadá užívateľ. Chceli sme preto ísť úplne na začiatok, teda naučiť ľudí správne dávať úlohy. Nedostatočné zvládnutie tohto procesu nám vyšlo aj z miniprieskumu, ktorý sme si predtým robili,“ vysvetlila členka víťazného tímu Iveta Bočková.

Porota udelila aj špeciálne ocenenie tímu učiteliek, ktorý predstavil koncept vzdelávacej platformy pre rodičov. „Platforma má pomôcť rodičom lepšie porozumieť fungovaniu AI a podporiť ich pri domácom učení žiakov. Zameriava sa na búranie digitálnych a komunikačných bariér, bezpečné používanie AI a rozvoj kritického myslenia,“ priblížilo ministerstvo.

Ako ďalej uviedlo, strieborné ocenenie získala spoločenská hra Aitíková cesta, ktorá hravým spôsobom približuje možnosti AI naprieč generáciami. Na treťom mieste sa podľa rezortu umiestnilo riešenie s názvom Liga umelej inteligencie - škálovateľný a didakticky premyslený vzdelávací program pre žiakov tretieho cyklu základných škôl. Podotklo, že program reaguje na kľúčové AI kompetencie podľa rámca AI kurikulárnej architektúry a prepája ich s atraktívnym, gamifikovaným učením.

Na prvom ročníku hackathonu ministerstva školstva - DigiEduHack 2025, ktorý sa konal 14. až 15. novembra v Bratislave sa zúčastnili štyri desiatky inovátorov. Tvorili deväť tímov zložených z pedagógov a študentov, ako aj inovátorov v oblasti vzdelávania z rôznych kútov Slovenska i zo zahraničia. Úlohou tímov bolo počas 24 hodín vytvoriť a rozpracovať svoj nápad, ako naučiť každého pracovať s AI, do štádia prezentovateľného, realizovateľného riešenia.

V uplynulom týždni sa v rámci podujatia DigiEduHack konalo v rôznych krajinách približne 80 podobných súťaží. „Zapojením sa do medzinárodnej iniciatívy Európskej komisie sa Slovensko zaradilo na európsku mapu digitálnych inovátorov vo vzdelávaní,“ dodalo MŠVVaM.
 

Vyberte región

mark